Selv om de to scenene er vidt forskjellige, har de fortsatt mye til felles, og filmen bringer budskapet om ”hverdagslivet” til hovedpersonen frem. Boka er derimot fortalt i ”jeg” person, og bringer mye tanker og følelser som er vanskelig å adoptere til lerretet. Noe som er verd å nevne er ”Skyggen” som blir nevnt gjentatte ganger i boka. Skyggen er noe hovedpersonen snakker om, og frykter.
Ellers virker adaptasjonen fornuftig, mye som står i boka/tekstutdraget kommer med, men ikke nødvendigvis i samme rekkefølge som boka presenterer det.
Trailer til filmen:

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar